GOEDERENTRANSPORT

Goederenvervoer over water is geen toekomstplan voor Zoev City. Al jaren is Zoev City pionier en operationeel met het vervoer van goederen over het water. Met eigen stads hubs, city docks en emissie loze schepen is Zoev City al hard op weg om de stadsdistributie van goederen van de straat weg te halen. De capaciteit op de weg is domweg niet meer toereikend en is tevens zeer schadelijk voor de oude wegen, de bruggen en de kades van de binnenstad van Amsterdam.

We zijn operationeel!

Als het aan Zoev City ligt gaat alle bevoorrading van particulieren, winkels en andere bedrijven over water en wordt afval mee terug genomen. In onze eigen transportketen werken we met elektrische schepen, diverse stadshubs, drijvende opslaghubs (dekschuiten en ruimschuiten) en kleine elektrische voertuigen die met grote precisie elk adres in de binnenstad kunnen bereiken. Ons initiatief sluit naadloos aan bij de ambitie om de binnenstad van Amsterdam autoluw te maken en tevens sluit het aan bij circulariteit van de stad.

Vrachtwagens kunnen direct naast de A10 hun goederen lossen bij onze city docks (warehousing) in de haven vanwaar alle goederen via andere stadshubs naar de eindbestemmingen worden gedistribueerd. Het wegverkeer blijft hierdoor buiten het centrum met alle voordelen van dien. Onze eigen laad- en loslokaties zijn kleine stads hubs verspreid door de stad. Het is de bedoeling dat het aantal stad hubs steeds groter wordt ter bevordering van stads distributie over het water. Door de inzet van kleine elektrische voertuigen heeft Zoev City in veel gevallen mogelijkheden om ook buiten venstertijden te bevoorraden.

Vraag een vrijblijvende offerte aan voor uw goederentransport over het water.

Opslag en distributie direct naast de A10!

Bij City Dock kunt u al uw goederen tijdelijk opslaan. Vanaf dit opslagpunt verzorgen wij de levering van deze goederen op elk gewenst moment in de binnenstad van Amsterdam. Deze distributie doen wij per electrische boot. City Dock bevindt zich direct naast de A10 in het havengebied van Amsterdam. Makkelijker kan het het niet.

Deze nieuwe manier van laden en lossen levert logistiek veel rust en gemak op. Zowel de binnenstad ondervind minder hinder van vrachtverkeer en ook de bedrijven in de binnenstad ondervinden het grote gemak van deze werkwijze. De bedrijven die al met ons werken willen niet meer anders.

Het is even wennen aan de andere manier van werken maar éénmaal in het systeem zal het alleen maar rust en gemak opleveren.

Voor elke project hebben wij een logistieke oplossing. City Dock verzorgd de gehele logistiek van opslag en de aan- en afvoer voor allerlei verschillende projecten. De opdrachtgever hoeft alleen maar aan te geven waar en wanneer. De partners die nu al gebruikmaken van onze hub zijn stuk voor stuk enthousiast.

Wilt u meer informatie neem dan contact met ons op.

Amsterdam Vaart!

Transport over de gracht in plaats van over de weg Amsterdam Vaart! Interview:De grachten van Amsterdam zijn ooit aangelegd voor…

Lees meer

DE KRACHT VAN DE GRACHT: STADSDISTRIBUTIE EN BOUWLOGISTIEK OVER HET WATER

De mobiliteit binnen de metropoolregio’s is een punt van zorg. Binnensteden slibben dicht. Infrastructuurprojecten leiden doorgaans tot een slechtere bereikbaarheid….

Lees meer

PK WATERBOUW / ZOEV CITY WINT TWEEDE PLEK DAM PRIJS 2018!

Wij zijn vereerd met de tweede plek als meest duurzame onderneming van Amsterdam. We willen alle mensen die op ons…

Lees meer

ONDANKS EEN DRUKKE VERKEERSROUTE TOCH EEN PROBLEEMLOZE BOUWLOGISTIEK

Dura Vermeer bouwt aan het kantoorgebouw Y-point, aan de Van Diemenstraat, in het stadsdeel Westerpark Amsterdam. De Van Diemenstaat ligt…

Lees meer

RUST EN GEMAK OP DE GELDERSEKADE DOOR SAMENWERKING DE NIJS & ZOEV CITY

Aan de Geldersekade in Amsterdam worden diverse panden samengevoegd tot een hotel met ca. 80 kamers. In dit deel van…

Lees meer

KLAAR VOOR EEN STRUCTURELE AANPAK VOOR HET TRANSPORT OVER DE GRACHTEN. 

“Geen zwaar bouwverkeer meer door de middeleeuwse straten van Amsterdam. Geen zware  vuilnisauto’s die de walkanten kapot rijden maar simpelweg…

Lees meer

STAAT VAN KADEMUREN IS NOG SLECHTER DAN GEDACHT

Ten minste tien kilometer kademuur in Amsterdam is zo slecht dat er een verhoogd risico is op verzakken. Die kademuren…

Lees meer

EERSTE ELEKTRISCHE SLEEP-/DUWBOOT VOOR STADSDISTRIBUTIE

Deze week in de Start-up Monitor een gesprek met Bart Verweijen (37), drijvende kracht achter ZOEV City met de eerste…

Lees meer