CITY DOCK

City Dock voor al uw bouw-, afval- en goederen overslag. Bespaar op logistieke kosten voor grote en middelgrote bouwprojecten. Verminder de wachttijd, bouwtijd, hinder en schadelijke uitstoot in de binnenstad met City Dock!

ONZE SERVICES

Uit onze ervaring blijkt dat het mogelijk is om het aantal binnenstedelijke ritten van en naar de bouwplaats met zo’n 60% tot 90% terug te dringen. City Dock ligt strategisch aan de rand van de stad direct naast de snelweg en aan het water.

ALLE VOORDELEN

• Minder wachttijd voor chauffeurs en bouwteam

• Minder vervoersbewegingen

• Minder uitstoot van CO2 en fijnstof

• Minder overlast in de drukke binnenstad

• Hogere leverings-betrouwbaarheid

• Hogere arbeidsproductiviteit op de bouwplaats

MINDER WACHTTIJD, SNELLER LADEN LOSSEN EN NIET DE BINNENSTAD IN!

Door onze ligging nabij de snelweg hebben transporteurs minder wachttijd, het laden en lossen gaat sneller en ze hoeven niet meer de drukke binnenstad in. City Dock werkt samen met experts op het gebied van procesmanagement bouwlogistiek. Met name voor de grotere en complexere bouwwerken is het belangrijk dat er ketenregie over alle diverse stromen, rondom een  bouwproject, plaatsvindt.

65% BESPARING

Met City Dock en het duurzaam transport van bouwmaterialen en goederen over water van Zoev Citysluiten wij aan bij de slimme bouwlogistiek zoals dit is onderzocht door TNO. Het onderzoek van TNO toont aan dat duurzame bouwlogistiek hinder en kosten reduceert. Duurzame bouwlogistiek is de afstemming van logistiek in de gehele keten, van architect naar de aannemer tot de werknemers op de bouwplaats, zodat de bouw zo effectief en efficiënt mogelijk plaatsvindt.  TNO heeft negen proeftuinen onderzocht, waarvan er bij drie uitgebreide gegevens zijn verzameld en ook besparingen zijn aangetoond. Bij deze drie projecten werd circa 50%, 65% en 80% aan ritten bespaard, totaal ruim 260.000 kilometer. Dit leidde tot een vermindering van de CO2-uitstoot van respectievelijk 40%, 85% en 50%. De ervaringen met BouwHubs, een locatie aan de rand van de stad waar alle bouwmaterialen worden verzameld, waren unaniem positief.

Geslaagde snuffelstage bij Zoev City

Naast de samenwerking die Zoev City en PK Waterbouw hebben met Cordaan is er een nieuw initiatief in samenwerking met…

Lees meer

Transport klimaatkasten naar ODE

Klimaat Service Nederland ontwikkelde een warmte-terug-win-systeem met grote ventilatie kasten voor het project Oosterdoks Eiland, waar onder andere het hoofdkantoor…

Lees meer

WAREHOUSING: EERSTE TWEE WEKEN GRATIS!

Bij City Dock kunt u al uw bouwgoederen opslaan. Vanaf dit opslagpunt verzorgen wij de levering van deze goederen op…

Lees meer

Zero emissie stadslogistiek

ZOEVCITY ONDERTEKEND: ZERO EMISSIE STADSLOGISTIEK Meer dan 50 publieke en private partijen ondertekende deze week de Green Deal ZES tijdens…

Lees meer

Amsterdam Vaart!

Transport over de gracht in plaats van over de weg Amsterdam Vaart! Interview:De grachten van Amsterdam zijn ooit aangelegd voor…

Lees meer

DE KRACHT VAN DE GRACHT: STADSDISTRIBUTIE EN BOUWLOGISTIEK OVER HET WATER

De mobiliteit binnen de metropoolregio’s is een punt van zorg. Binnensteden slibben dicht. Infrastructuurprojecten leiden doorgaans tot een slechtere bereikbaarheid….

Lees meer

PK WATERBOUW / ZOEV CITY WINT TWEEDE PLEK DAM PRIJS 2018!

Wij zijn vereerd met de tweede plek als meest duurzame onderneming van Amsterdam. We willen alle mensen die op ons…

Lees meer

ONDANKS EEN DRUKKE VERKEERSROUTE TOCH EEN PROBLEEMLOZE BOUWLOGISTIEK

Dura Vermeer bouwt aan het kantoorgebouw Y-point, aan de Van Diemenstraat, in het stadsdeel Westerpark Amsterdam. De Van Diemenstaat ligt…

Lees meer

RUST EN GEMAK OP DE GELDERSEKADE DOOR SAMENWERKING DE NIJS & ZOEV CITY

Aan de Geldersekade in Amsterdam worden diverse panden samengevoegd tot een hotel met ca. 80 kamers. In dit deel van…

Lees meer

KLAAR VOOR EEN STRUCTURELE AANPAK VOOR HET TRANSPORT OVER DE GRACHTEN. 

“Geen zwaar bouwverkeer meer door de middeleeuwse straten van Amsterdam. Geen zware  vuilnisauto’s die de walkanten kapot rijden maar simpelweg…

Lees meer

STAAT VAN KADEMUREN IS NOG SLECHTER DAN GEDACHT

Ten minste tien kilometer kademuur in Amsterdam is zo slecht dat er een verhoogd risico is op verzakken. Die kademuren…

Lees meer

EERSTE ELEKTRISCHE SLEEP-/DUWBOOT VOOR STADSDISTRIBUTIE

Deze week in de Start-up Monitor een gesprek met Bart Verweijen (37), drijvende kracht achter ZOEV City met de eerste…

Lees meer